Sluiten
vind uw oplossing
mijn oplossing heeft betrekking tot:

nieuws en events

02/09/11Event 2011; frisse kijk op authenticiteit

Passie en authenticiteit zijn wel de 2 woorden die mij bij zijn gebleven na het event van Humanage.
Een verhaal horen of passies wordt echt interessant als de bijna letterlijk de twinkeling in iemands ogen ziet en passie in de stem gaat doorklinken. Het blijft een interessant fenomeen.
 
Met gezonde spanning heb ik daarna de workshop ‘Eigenaarschap en Moed’ gevolgd. Spannend omdat je bij Humanage nooit van te voren weet welke uitdaging je te wachten staat. Dat het leerzaam is dat weet je wel.
 
En daar stond ik dan in een groep onbekende bekenden. Door middel van improvisatie theater in een uur tijd diverse improvisatie oefeningen gedaan waarin de kern van je ik-zijn, je authenticiteit, heel snel wordt blootgelegd en je je grenzen van eigenaarschap opzoekt.
Daar is moed voor nodig om over een drempel heen te stappen maar al snel merkte ik dat we allemaal die drempel over waren en vol overgave ons op de oefeningen storten. Wat ik er van geleerd heb is dat mijn zelfvertrouwen danig op de proef gesteld werd, dat ik snel in de ‘doen-modus’ schiet en vanuit deze eigenheid mijn grenzen opgezocht heb. Om via deze manier je eigen ontwikkeling en dus de zoektocht naar authenticiteit vorm te geven was echt een kado. Wat mij betreft had het wel een dag mogen duren.
 
Napraten bij heerlijk klaargemaakte hapjes, door andere deelnemers van het event, en een drankje sluit dan een perfecte middag af. Humanage bedankt voor een geweldig event!
 
Ruud Visser, Director Human Resources Vitae
 
 
What an insperience………
 
Afgeleid door al het blakende witgoed, zorgvuldig gefileerde stofzuigers, een wand vol koffiemachines, een dwarsdoorsnede van een wastrommel inclusief aandrijfas en de laatste snufjes of multimedia gebied, was ik haast vergeten dat ik door humanage was uitgenodigd voor een sessie over ‘bevlogenheid’ en ‘authenticiteit’.
 
Door alle indrukken van de setting van deze sessie al bevlogen geraakt, traden we als genodigden toe tot de Waterbar die voor deze gelegenheid was gereserveerd. Onder het genot van hap en drankje konden de deelnemers informeel met elkaar kennismaken.
 
In de plenaire zaal werd door de stagiaires van humanage een flitsende presentatie gegeven over hun conclusies van het onderzoek binnen verschillende organisaties naar ‘bevlogenheid’ en ‘authenticiteit’.
Als we de conclusies van het onderzoek mogen geloven hebben de werknemers die bevlogen zijn de volgende kenmerken: ze hebben positieve attitudes t.a.v. werk en organisatie, meer arbeidstevredenheid, hogere betrokkenheid, sterker committent en motivatie.
 
Om een praktische invulling te geven aan het thema ‘bevlogenheid’, vertelde Mark Huizinga enthousiast over zijn ervaringen als topsporter. Hij ging onder meer in op welke karaktereigenschappen je moet hebben om tot de wereldwijde top van de judosport te mogen behoren: concrete doelen stellen, het maximale uit zijn mogelijkheden halen, committent naar de sport toe en naar zijn coach en doorzettingsvermogen.
 
De workshop waar ik vervolgens aan mee mocht doen had als thema ‘zelfinzicht’. Door middel van een ‘type casting’ mochten we andere deelnemers aan de workshop - op basis van onze eerste indruk - associëren met film- of televisiesterren of beroepsprofielen. De typeringen die men elkaar toedichtte, werden na een onderbouwing door velen herkend. Conclusie: achter een eerste indruk gaat meer schuil dan je hebt mogen vermoeden ook al beweren psychologen wel vaak niet.
 
De bijeenkomst werd afgesloten in de keuken van het Miele Insperience center, waar koks met ‘bevlogenheid’ aan prachtige gerechtjes had gewerkt.
 
Het was een leerzame en inspirerende middag!
 
Marius Wisse Human Resources Manager,  Rexnord FlatTop Europe