Sluiten
vind uw oplossing
mijn oplossing heeft betrekking tot:

nieuws en events

17/06/09humanage ontwikkelt eerste Nederlandse test die authenticiteit meet

Gezamenlijk is gestart met het inventariseren van succesvol gedrag binnen Vitae. Een van de belangrijkste predictoren voor succes binnen Vitae bleek authenticiteit te zijn. Professionals van Vitae zullen deze maand een vragenlijst invullen waardoor de authenticiteittest verder kan worden aangescherpt. In september is de test klaar.

Authenticiteit

Authenticiteit komt steeds vaker naar voren als belangrijke succesfactor. Authentieke mensen zijn beter in staat om vanuit hun persoonlijke waarden en kracht te handelen. Dit bevordert eigenaarschap en daarmee bevlogenheid.
Er is in Nederland nog geen instrument dat authenticiteit meet en het daarmee werkbaar en toepasbaar maakt. Bedrijven onderkennen het belang en begrijpen de kracht van authenticiteit. humanage is het nu gelukt om hier daadwerkelijk meetbare invulling en inhoudelijke diepgang aan te geven.

Meetbaar maken
Door de ontwikkelde test krijgt authenticiteit inhoud. En zal voldoen aan de grote behoefte om authenticiteit te meten. Nog niet eerder is authenticiteit op deze manier in Nederland meetbaar en daarmee praktisch toepasbaar gemaakt. Ongeveer 1750 talenten van Vitae, zowel Vitae'rs als Vitae Interim Professionals, zullen deze week een uitgebreide vragenlijst invullen. Deze pilot zal het ontwikkelde instrument verder aanscherpen.

De ontwikkelde test stelt organisaties in staat om authentieke medewerkers te selecteren. Door het vergroten van het inzicht in hoe authenticiteit werkt bij mensen, krijgen organisaties een tool in handen voor een weloverwogen selectiebeleid. Ook geeft het concrete handvatten voor de ontwikkeling van medewerkers.

Gezamenlijk project humanage en Vitae
humanage en Vitae werken al jaren samen en vinden elkaar in hun gezamenlijke zoektocht naar innovatie en betekenisgeving. Vanuit gedeelde waarden willen humanage en Vitae het verschil maken. Belangrijke waarden zijn onder andere Authenticiteit, Gelijkwaardigheid, Plezierig werken en Eigenaarschap. Door middel van interviews en vragenlijsten zijn de elementen die leiden tot succesvol gedrag verzameld en gebundeld.