De laatste jaren is de positieve psychologie in opkomst op de werkvloer. Niet langer staat het bestrijden van klachten centraal, maar het ontwikkelen van krachten. Er is steeds meer belangstelling voor de positieve kanten van het functioneren van mensen in organisaties.
Bij woningbouwcorporatie Casade staat bevlogenheid hoog op de agenda. Om invulling te geven aan bevlogenheid is gestart met het formuleren van haar kernwaarden. Maar nog belangrijker is dat al haar medewerkers deze waarden beleven en herkennen om vervolgens vanuit hun eigen waarden de verbinding met deze waarden te zoeken. Om die reden heeft Casade, humanage gevraagd om samen met hen op 2 juli van dit jaar een ‘kernwaardendag’ te organiseren.
Het doel van de kernwaardendag is om op een inspirerende, betekenisvolle wijze de kernwaarden tot leven te wekken. Om samen met alle medewerkers te benoemen hoe deze kernwaarden er uitzien in de praktijk. Herkenbaar in gedrag. Want een waarde die niet zichtbaar wordt in gedrag, heeft geen enkele waarde voor de organisatie.
Bekijk de caseJones Lang LaSalle is een toonaangevende organisatie waar veel getalenteerde, ambitieuze mensen werken. De directie had echter het gevoel dat JLL tot meer in staat was. Door het maximale uit de organisatie en de mensen te halen, kan zij voorop blijven lopen in een veranderende markt en ook de talenten van de toekomst aan zich binden. Humanage is gevraagd mee te helpen om een cultuur te creëren waarin bevlogenheid centraal staat; vanuit een gevoel van trots en betrokkenheid het eigenaarschap en de samenwerking versterken zodat werkplezier en mooie resultaten hand in hand gaan.
Bekijk de caseWat kunnen medewerkers zelf doen om hun bevlogenheid te vergroten? Antwoord
Is bevogenheid aangeboren of kun je het ontwikkelen? Antwoord
Wat kan ik doen om bevlogenheid bij onze medewerkers te vergroten? Antwoord
Kan ik mijn team meer bevlogen laten worden? Antwoord