Overlay titel

vind uw oplossing
mijn oplossing heeft betrekking tot:

bevlogenheid

De laatste jaren is de positieve psychologie in opkomst op de werkvloer. Niet langer staat het bestrijden van klachten centraal, maar het ontwikkelen van krachten. Er is steeds meer belangstelling voor de positieve kanten van het functioneren van mensen in organisaties. 

Als bijzondere vorm van werkplezier raakt de term bevlogenheid steeds meer bekend. Medewerkers die bevlogenheid in hun werk ervaren, bruisen van energie, voelen zich sterk en fit en beschikken over grote mentale veerkracht en doorzettingsvermogen. Daarbij zijn zij betrokken bij het werk en kunnen zij op een plezierige wijze helemaal opgaan in het werk.

Al een aantal jaar doet humanage, in samenwerking met de universiteit van Leiden en Leuven, onderzoek naar bevlogenheid. Gebleken is dat sommige mensen van nature bevlogen zijn, maar dat bevlogenheid zeker te stimuleren is door middel van training en coaching. Bevlogenheid kan volgens ons gezien worden worden als succesfactor; het heeft namelijk positieve gevolgen voor zowel werknemer als organisatie. 
Let your passion guide you, afterwards you can connect the dots - Steve Jobs

Casade

Bij woningbouwcorporatie Casade staat bevlogenheid hoog op de agenda. Om invulling te geven aan bevlogenheid is gestart met het formuleren van haar kernwaarden. Maar nog belangrijker is dat al haar medewerkers deze waarden beleven en herkennen om vervolgens vanuit hun eigen waarden de verbinding met deze waarden te zoeken. Om die reden heeft Casade, humanage gevraagd om samen met hen op 2 juli van dit jaar een ‘kernwaardendag’ te organiseren.

Het doel van de kernwaardendag is om op een inspirerende, betekenisvolle wijze de kernwaarden tot leven te wekken. Om samen met alle medewerkers te benoemen hoe deze kernwaarden er uitzien in de praktijk. Herkenbaar in gedrag. Want een waarde die niet zichtbaar wordt in gedrag, heeft geen enkele waarde voor de organisatie.

Bekijk de case

Jones Lang LaSalle

Jones Lang LaSalle is een toonaangevende organisatie waar veel getalenteerde, ambitieuze mensen werken. De directie had echter het gevoel dat JLL tot meer in staat was. Door het maximale uit de organisatie en de mensen te halen, kan zij voorop blijven lopen in een veranderende markt en ook de talenten van de toekomst aan zich binden. Humanage is gevraagd mee te helpen om een cultuur te creëren waarin bevlogenheid centraal staat; vanuit een gevoel van trots en betrokkenheid het eigenaarschap en de samenwerking versterken zodat werkplezier en mooie resultaten hand in hand gaan.

Bekijk de case

Veel beantwoorde vragen

Wat is het onderscheid tussen een bevlogen medewerker en een workaholic? Antwoord

Wat kunnen medewerkers zelf doen om hun bevlogenheid te vergroten? Antwoord

Wat levert bevlogenheid op? Antwoord

Kan ik mijn team meer bevlogen laten worden? Antwoord

nieuws en events

17 / 04 / 2014 bevlogen medewerkers

04 / 03 / 2014 bevlogenheid in sport

25 / 02 / 2014 bevlogenheid in de praktijk